Ana içeriğe atla
Neden SUBÜ?

Sosyal Transkript

Neden SUBÜ Turizm ve Seyahat Hizmetleri?

1. Deneyimli Akademisyenler

Sapanca Turizm MYO, 3 Öğretim Üyesi, 13 Öğretim Görevlisinden oluşan sektör tecrübesi ve bilimsel akademik alanda yayınları olan akademik bir yapı mevcuttur. Öğretim elemanlarının ders dağılımlarında, uzmanlık alanları gözetilmekte ve görevlendirmeler söz konusu yaklaşımla yapılmaktadır. Turizm ve seyahat hizmetleri alanında uygulama becerisi ve etik değerler ile donanmış, sektördeki güncel gelişmeleri takip eden, bilgiyi beceri ile bütünleştiren, sürdürülebilirliği ve kurumsallığı sağlayan akademisyenlerin bulunduğu donanımlı bir eğitim programıdır.

2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar

Turizm ve seyahat işletmelerinde ihtiyaç duyulan nitelikli ara eleman açığı için, mesleki açıdan yetkin ve uygulama becerisi yüksek nitelikli bireyler yetiştirmektedir. Genel Turizm Bilgisi, Turizm Coğrafyası, Turizm Ekonomisi, Seyahat İşletmeciliği, Turizm Rehberliği ve Tur Yönetimi, Seyahat Acentaları Otomasyonu, Merkezi Rezervasyon Sistemleri, Havacılıkta Yolcu Hizmetleri ve bu alana özgü hazırlanan dersler ile öğrenciler mesleğe ilişkin teorik bilgiyi edinmektedir. Ayrıca öğrenciler, teorik bilgilerin yanında +1 Eğitim Modeli ile bir dönem işletmelerde tam zamanlı çalışarak uygulama etkinlikleri ve projeler hazırlayarak alana yönelik iş deneyimi elde etmek fırsatı yakalamaktadır.

3. Sosyal ve Kültürel Ortam

Üniversitemizin şehri Sakarya; Marmara bölgesinin en avantajlı şehirlerinden biridir. Şehrin ulaşımı, doğası ve ekonomik yapısı ile bulunduğu lokasyon, İstanbul’a otoban üzerinden karayoluyla 1 saat 30 dakika ve Ankara’ya yüksek hızlı trenle 2 saat 45 dakika mesafededir. Türkiye’nin turizm alanında en dikkat çeken lokasyonlardan biri olan Sapanca’da yer alan ve Sapanca Gölü’ne yürüme mesafesinde bulunan meslek yüksekokulumuz başta İstanbul olmak üzere büyükşehirlere yakınlığı ile hizmet sektörüne yönelik programlarıyla öne çıkmaktadır. Öğrencilerimiz yakın çevrede yer alan uluslararası ve beş yıldızlı otellerde, işletmelerde uygulama imkanına sahip oluyorlar. Üniversitemizin ve okulumuzun yıl içinde düzenlediği etkinlikler öğrencilere verimlilik kazandırmakla birlikte güzel vakit geçirmelerine de katkı sağlamaktadır.

4. TYÇ ve Akreditasyon

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik


Tanıtım Videomuz

+1 Eğitim Modeli

İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.

Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.

+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.

2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.


Kariyer Olanakları

Mesleğin gerektirdiği yeterlilikleri kazanan bireyler turizm sektöründe A,B,C grubu seyahat acentalarıyla ve fuar ve organizasyon firmaları, konaklama, rekreasyon ve animasyon gibi işletmelerde istihdam edilmektedir. Yasal şartları sağladıktan sonra da kendi işyerlerini açıp çalışabilirler.


Kariyer Danışmanlığı
Öğrencilerimize ve mezunlarımıza kariyer planlama ve profesyonel gelişim konularında destek sağlamak amacıyla, Kariyer Planlama ve İnsan Kaynakları Uygulama ve Araştırma Merkezi (KARMER) yardımcı olmaktadır.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

Uluslararası Etkileşim

Çift Diploma

ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar

-Aşçılık -Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı -Sağlık Turizmi İşletmeciliği -Sağlık Kurumları İşletmeciliği

(En az 2.75 ortalamayı yakalayan öğrenciler başvuru yapabilir.)

Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Bölümleri

-Ekonomi ve Finans -İşletme -Lojistik Yönetimi -Seyahat İşletmeciliği -Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği -Turizm İşletmeciliği -Turizm Rehberliği -Uluslararası İşletme Yönetimi


Öğrenci Toplulukları

Yaşanabilir Şehir Sakarya

Ulaşım